Primarul Horăscu, faţă în faţă cu vicepremierul României

22 martie, 2017 Fara comentarii

primarul ion horia horascu, fata in fata cu vicepremierul romaniei, 2017 _ 00Joi, 07 martie a.c., a avut loc la sediul MDRAPFE o intalnire cu teme de discutie pe marginea implementarii PNDR 2014-2020 pentru beneficiarii publici (Unitățile Administrativ Teritoriale) Participanți: Din partea MDRAPFE: dna. Sevil SHHAIDEH – Viceprim-ministru, Ministrul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, din partea MADR: dl. Petre DAEA – Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale,          dna. Florentina TUDOR – Director General AM PNDR, dl. Adrian – Ionuț CHESNOIU – primarul ion horia horascu, fata in fata cu vicepremierul romaniei, 2017 _ 01Director General AFIR, dl Alexandru Potor – Secretar de stat, iar din partea  ACOR: dl. Emil DRĂGHICI – Președinte, precum si reprezentanții Filialelor Județene ACOR si membrii comitetului director ai ACoR. Scopul primordial al întâlnirii a fost discutarea și clarificarea anumitor aspecte care țin de implementarea măsurilor din cadrul PNDR 2014-2020, ale căror beneficiari eligibili sunt Unitățile Administrativ Teritoriale din România. Dintre subiectele discutate, enuntam: Referitor la utilizarea disponibilului existent din cadrul PNDR 2014-2020 (pentru sM 4.3 – componenta drumuri agricole, sM 7.2 și 7.6), au fost prezentate și discutate următoarele variante: posibilitatea finanțării proiectelor depuse în sesiunile 2015 și 2016, încadrate în categoria eligibile fără finanțare; sau lansarea unei noi sesiuni de depunere proiecte pentru anul 2017. În urma consultării, reprezentanții ACOR au decis ca alocarea disponibilă să fie utilizată în cadrul unei noi sesiuni de depunere proiecte, ce urmează a fi lansată în anul 2017. Lansarea sesiunii va avea loc ulterior aprobării modificărilor H.G. 226/2015, care vizează contractarea proiectelor fără necesitatea depunerii Proiectului Tehnic, precum și acordarea facilității de depunere proiecte, de către potențialii beneficiari care se regăsesc sub incidența art. 6 lit. e (varianta inițială a H.G. 226/2015). De asemenea, a fost comunicat reprezentanților ACOR, faptul că termenul estimativ de lansare a sesiunii 2017, este de aproximativ 2 săptămâni, de la data prezentei întâlniri. În ceea ce privește termenul de obținere a avizului privind evaluarea impactului preconizat asupra mediului al investiției propuse spre finanțare, urmează a se realiza o întâlnire între reprezentanții MDRAPFE, MADR și Ministerului Mediului pentru accelerarea procesului de obținere a avizelor. De asemenea, discuțiile vor viza și aplicarea unitară la nivelul național a procedurii de evaluare și eliberare a avizului. Referitor la protocolul de colaborarea AFIR-ANAP, respectiv la prevederile fișelor de date privind achizițiile publice (fișe obligatorii pentru beneficiarii PNDR), urmează ca reprezentanții AFIR să transmită aceste fișe în data de 08.03.2017 către ACOR pentru a fi formulate observații/propuneri de îmbunătățire a acestora până cel târziu 10.03.2017, urmând ca după primirea de la ACOR a fișelor îmbunătățite până cel târziu 12.03.2017 AFIR să formuleze un răspuns la aceste propuneri. Membrii ACOR au fost consultați asupra pragurilor de calitate aferente primei luni, ce vor fi utilizate în cadrul sesiunii din anul 2017, valoarea stabilită pentru fiecare sub-măsură/componentă fiind următoarea: sM 4.3 – componenta infrastructura de acces agricolă: 80 puncte; sM 4.3 – componenta infrastructura de acces silvic: 40 puncte; sM 7.2 – componenta infrastructura rutieră: 50 puncte; sM 7.2 – componenta infrastructura apă/apă uzată: 50 puncte; sM 7.2 – componenta infrastructura educațională/socială: 50 puncte; sM 7.6 – protejarea patrimoniului cultural: 50 puncte. Referitor la scurtarea termenelor de evaluare/selectare/contractare a proiectelor depuse în sesiunea 2017, au fost stabilite următoarele: Termenul pentru evaluarea și emiterea rapoartelor de selecție va fi de maximum 90 de zile de la data închiderii sesiunii de depunere; Termenul de contractare a proiectelor selectate să fie de maximum 5 zile de la data depunerii de către beneficiari a documentelor solicitate pentru contractare. În cadrul întâlnirii, reprezentanții ACOR au solicitat ca depunerea documentelor necesare obținerii finanțării, de către reprezentanții UAT-urilor, să fie realizată la nivelul OJFIR și nu la nivelul CRFIR. S-a precizat faptul că acest aspect nu poate fi realizat fără modificarea O.U.G. nr. 41/ 2014 privind organizarea și funcționarea AFIR, iar o eventuală modificare în acest sens, ar impune reacreditarea AFIR ca agenție de plată, aspect care ar întârzia/bloca absorbția fondurilor europene în anul 2017. Foarte multe din precizarile de la aceasta intalnire se aflau pe agenda de lucru a primarului de la Prundeni, fapt pentru care acesta a insistat pe problematici care intereseaza indeosebi UAT-urile si liniile de finantare ce se vor deschide anul acesta. Intalnirea a fost mai mult decat constructive, propunerile primarilor au fost analizate punct cu punc si s-au luat hotarari in consecunt, mergandu-se inclusive cu propunere de a se schimba o parte din legislatia actual, veche si depasita. Intalnirea de la MDRAPFE a fost initiate de dna. Sevil SHHAIDEH – Viceprim-ministru, Ministrul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, dupa ce premergator dumneaiei a avut intalniri cu primarii din nu mai putin de 5 judete din tara, iar convocarea de la Bucuresti a fost determinate de faptul ca trebuie urgentate lansarile depunerilor cererilor de finantare pe PNDR. In a doua parte a intalnirii dna. Sevil SHHAIDEH – Viceprim-ministru, Ministrul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a abordat problem numai pe parte administrativa si cu recomandarea sa se determine primarii in depunerea proiectelor PNDL astfel incat sa nu mai fie localitate din tara care sa nu depuna cel putin un proiect pentru apa/canal/scoli/gradinite/drumuri comunale, mai ales ca prin acest program se scurteaza timpul de implementare, iar finantarea va fi posibila prin credite de angajament. Interventiile primarului ION HORASCU au fost posibile datorita faptului ca a primit informatii de la colegii din teritoriu, care au fost transmise prin intermediul ACoR vicepremierului…

ProExpresDragasani

Comenteaza articolul

(necesar)

(necesar)



Ziarele PubliPro


Pentru a citi un ziar dati click pe sigla lui...